Wie zijn wij?

Coronavirus in de Kinderopvang.

Noodopvang:  https://www.thuis-in-opvang.nl/noodopvang-corona


Update | 20-03-2020 |

Alle ouders krijgen hun eigen bijdrage kinderopvang terug

De ouders die hun kind(eren) vanwege de coronacrisis tijdelijk niet naar de kinderopvang of bso kunnen brengen, maar wel de rekening hebben betaald, krijgen hun geld terug. Dat geldt ook voor ouders die nu aan het werk zijn en cruciaal werk verrichten. Dat melden staatssecretaris van Financiën (Toeslagen en Douane) Van Huffelen en staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Van Ark. De brancheorganisaties voor de kinderopvang, het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en de Belastingdienst/Toeslagen tekenden vandaag een intentieverklaring om dit snel te kunnen regelen.

Lees verder

https://www.nieuwsszw.nl/alle-ouders-krijgen-hun-eigen-bijdrage-kinderopvang-terug/

 


Update | 18-03-2020 |

Wij proberen zoveel mogelijk de informatie van de Overheid voor jullie te filteren, willen jullie niet met informatie ‘overvoeren’, want op een gegeven moment dan wordt het teveel. Dat snappen wij.

Toch willen we dit mededelen.

Hier (zie pdf document) wordt gesteld door de Overheid dat:

  • Het is belangrijk dat mensen die een cruciaal beroep hebben, kunnen blijven werken. Mensen die werkzaam zijn in een cruciale beroepsgroep moeten daarom terecht kunnen bij de kinderopvang.
  • Het is geen harde eis dat beide ouders in een cruciale beroepsgroep werken. Er moet opvang zijn zodat mensen met cruciale beroepen aan het werk kunnen blijven.

Ik maak normaal geen gebruik van kinderopvang, maar ik werk wel in een cruciale beroepsgroep. Kan ik gebruik maken van de (nood)opvang?  

  • Ja, de (nood)opvang is beschikbaar voor alle kinderen waarvan een van de ouders werkt in een cruciale beroepsgroep, dus ook voor ouders die normaal geen gebruik maken van kinderopvang.


Wat als ik in een cruciale beroepsgroep werk en ik gebruik wil maken van de (nood)opvang bij mijn gastouder, maar mijn gastouder ziek is?

Het uitgangspunt is dat ouders in een cruciale beroepsgroep kunnen blijven werken. Indien de eigen gastouder geen opvang kan bieden doordat zij zelf ziek is, of haar kind ziek is, dan kunt u contact opnemen met de gemeente om te vragen waar er noodopvang geboden kan worden voor het kind.

Ik werk in een cruciale beroepsgroep waardoor mijn kind naar de kinderopvang blijft gaan. Moet ik daar kosten voor maken? 

Nee,

  • Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. U hoeft geen (nieuwe) aanvraag te doen of wijzigingen door te geven (bijvoorbeeld omdat u extra uren afneemt).
  • Indien u in een cruciaal beroep werkt, hebben wij u op dit moment hard nodig.
  • Indien u al kinderopvangtoeslag ontving, hoeft u niets te wijzigen. Wij vragen u uw normale factuur te blijven betalen. Daar komen bij gebruik van kinderopvang omdat u in een cruciaal beroep werkt geen extra kosten bij.
  • Indien u normaliter geen kinderopvang gebruikt, maar u dat nu wel nodig heeft omdat u in een cruciaal beroep werkt, hoeft u geen kinderopvangtoeslag aan te vragen. U maakt geen kosten voor het gebruik van deze kinderopvang.   

Ik maak gebruik van (flexibele) gastouderopvang, moet ik blijven betalen voor opvang? 

  • Voor gastouderopvang geldt op dit moment hetzelfde als voor kinderdagopvang en buitenschoolse opvang: betaal de gehele factuur voor opvang zoals u dat altijd doet. U hoeft niets aan te passen bij de Belastingdienst voor uw kinderopvangtoeslag om uw recht te behouden. Deze wordt doorbetaald.
  • Mocht u per maand een verschillende hoeveelheid uren afnemen bij uw gastouder, bijvoorbeeld omdat u onregelmatige diensten draait, gaat u dan uit van het aantal uren dat u normaliter deze maand afgenomen zou hebben. U handelt alsof de gastouderopvang normaal door zou lopen. Dit geldt ook voor het doorgeven van wijzigingen aan de Belastingdienst. 

 ____________________________________

Dringende oproep aan gastouders!

Wanneer je (nood)opvang wilt bieden aan ouders die in cruciale beroepsgroepen werken – die normaal gesproken geen opvang bij je afnemen – geef dit aan ons door – graag per mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (onze telefoonlijnen zitten overvol); wij zetten dan je naam en telefoonnummer(s) en woonplaats op onze website en geven dit ook door aan de Gemeente, zodat ouders je kunnen bellen. Je kunt het natuurlijk ook op de bekende Sociale Media plaatsen.

 Hoe dit later gefactureerd wordt, heel eerlijk gezegd hebben wij daar geen idee van. De Overheid zegt dat ouders hier geen extra kosten voor hoeven te maken, dus het kan zijn dat de Overheid de factuur betaalt of dat er verwacht wordt van de kinderopvang dat we de economie draaiende houden en daarom de gastouders in deze specifieke situatie hier geen uren voor moeten berekenen. Nogmaals wij weten het niet. Houd met je keuze daarmee dus rekening.

____________________________________

Zoals je nu in de media ook leest en de Koning zelfs voor ons applaudiseert, realiseren jullie je nu (en ook anderen) hopelijk wat meer, dat jullie als gastouders voor belangrijke bijdrage leveren aan onze maatschappij; nu is de tijd (als het mogelijk is) om een extra tandje bij te zetten om elke Nederlander een handje te helpen om door deze moeilijke tijd heen te komen.

Andere mensen rekenen op jullie!

We wensen jullie allen een goede gezondheid toe.


Overzicht van cruciale beroepen tijdens de COVID-19 uitbraak (en vitale processen)

Sommige ouders of verzorgenden kunnen de komende periode op hun eigen school of opvang gebruik maken van de kinderopvangmogelijkheden, zodat zij zich kunnen inspannen om de samenleving draaiende te houden. Het gaat hier om beroepsgroepen die in de omstandigheden van COVID-19 vragen om continue bezetting. Ook als je een onmisbare functie vervult ten behoeve van een van deze cruciale beroepsgroepen, kun je een beroep doen op de opvang.

Specifiek voor COVID-19

Specifiek voor COVID-19 zijn er cruciale beroepsgroepen om de samenleving draaiende te houden tijdens de COVID-19 uitbraak. Ouders of verzorgenden die hieraan werken, kunnen gebruik maken van de kinderopvang. De lijst met deze cruciale beroepsgroepen is als volgt:

  • - Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
  • - Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
  • - Openbaar vervoer.
  • - Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
  • - Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
  • - Vervoer van afval en vuilnis.
  • - Kinderopvang.
  • - Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
  • - Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
      • meldkamerprocessen
      • brandweerzorg
      • ambulance zorg
      • GHOR
      • crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
  • - Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades, justitiële inrichtingen en forensische klinieken).

Vitale processen

Voor Nederland gelden altijd al bedrijven die processen hebben die zijn aangemerkt als vitaal. Ook als je een onmisbare functie vervult ten behoeve van een van deze vitale processen, kun je een beroep doen op de opvang. Het gaat om circa 100 bedrijven die hier al van op de hoogte zijn. 

  • - Landelijk transport en distributie elektriciteit
  • - Regionale distributie elektriciteit
  • - Gasproductie, landelijk transport en distributie
  • - Regionale distributie gas
  • - Olievoorziening   
  • - Internet en datadiensten
  • - ICT/Telecom 
  • - Internettoegang en dataverkeer   
  • - Spraakdienst en SMS  
  • - Plaats- en tijdsbepaling middels GNSS
  • - Drinkwatervoorziening
  • - Drinkwater 
  • - Keren en beheren waterkwantiteit
  • - Vlucht- en vliegtuigafhandeling 
  • - Scheepvaartafwikkeling   
  • - Grootschalige productie/verwerking en/of opslag (petro)chemische stoffen
  • - Opslag, productie en verwerking nucleair materiaal
  • - Toonbankbetalingsverkeer
  • - Massaal giraal betalingsverkeer   
  • - Hoogwaardig betalingsverkeer tussen banken   
  • - Effectenverkeer  
  • - Communicatie met en tussen hulpdiensten middels 112 en C2000
  • - Inzet politie  
  • - Basisregistraties personen en organisaties B Digitale overheids-processen
  • - Interconnectiviteit (transactie-infrastructuur voor informatie uit basisregistraties)   
  • - Elektronisch berichtenverkeer en informatieverschaffing aan burgers   
  • - Identificatie en authenticatie van burgers en bedrijven   
  • - Inzet defensie 

Voor de eventuele wijzigingen die hier nog op volgen, zie onderstaande link – deze zal door de Overheid worden gewijzigd, wanneer nodig:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/cruciale-beroepsgroepen

Hieronder staat nog even de laatste stand van zaken.

https://www.veranderingenkinderopvang.nl/actueel/nieuws/2020/3/15/vragen--antwoorden-aanvullende-coronamaatregelen

Jullie begrijpen dat wij niet elke keer alle wijzigingen aan jullie door kunnen geven, wij doen ons best – net als jullie – om hier zo goed en kwaad als het kan door deze moeilijke periode heen te komen.

Uiteraard kunnen wij niet elke minuut alles doorgeven.

Hou zelf de bovenstaande websites in de gaten, voor eventuele wijzigingen.

 

 

 

Update 20-03-2020 Coronavirus in de kinderopvang.

Wie zijn wij?


Gastouderbureau thuis-in-opvang.nllogosneek

Thuis-in-opvang.nl is in 2006 opgericht door Leo Luimstra. Nadat zijn vrouw Tineke al jaren als gastouder aan het werk was voor een bureau wat meer verdiende met haar werk dan dat zij zelf verdiende, besloot Leo een bureau op te zetten wat het belang voor de gastouder voorop stelde. Door juist heel toegankelijk en open te zijn naar zijn gastouders groeide het bedrijf al snel uit tot één van de grootste bureaus van het Noorden. Door de bureaukosten laag te houden en dus meer verdiensten voor de gastouder, besloten steeds meer gastouders voor thuis-in-opvang.nl te kiezen.

Mede door de wetswijzingen in de kinderopvang is thuis-in-opvang.nl in 2010 de samenwerking met de Gastoudercentrale aangegaan. Hierdoor is het mogelijk om nog meer service te bieden richting de gastouders. Zo is er een financiële zekerheid voor de gastouders door het leveren van een online systeem om de uren en andere kosten te registreren, maar ook het aanbieden van cursussen en opleidingen behoord tot service. Ook door de ervaring als FNV belastinginvuller kan Leo gastouders extra ondersteunen bij het financiële gedeelte. Voor de kassiersfunctie is er een derdenrekening waardoor de financiën gewaarborgd zijn. In verloop van de jaren zijn er franchise vestigingen geopend in Groningen en Drenthe.  


Leo & Tineke
Leooprichter en nu mede-eigenaar

Vader van Lennard, Joanne, Valérie en Kevin en getrouwd met Tineke. Leo is het bedrijf gestart in 2006 uit onvrede hoe de zaken geregeld werden voor zowel gast- als vraagouders. Hij vond dat dit beter kon en moest. Inmiddels met onverminderd enthousiasme nog altijd op zoek naar innovatieve (goedkopere) oplossingen voor onze gast- en vraagouders.

 

Tineke: Mede-eigenaresse

Tineke was de reden dat Leo is gestart met thuis-in-opvang.nl. Voor haar - zij heeft ruim 12 jaar gastouder als beroep uitgeoefend - was het niet goed geregeld. Te weinig verdienste èn slechte administratie die werd gevoerd door haar toenmalig gastouderbureau. Nu is zij manusje van alles op ons kantoor en de drijvende kracht achter ons bedrijf. Vaak neemt zij de telefoon op en zij doet dit met veel enthousiasme, dat zult u wel merken!


Leonie: Eigenaresse vestiging Drenthe

Leonie

Leonie en Niels zijn gestart als vraagouder - als ouders van Des, Sim en Mink – van thuis-in-opvang.nl Groningen en raakten in gesprek met Linda (franchiser vestiging Groningen) over haar bedrijf. Uiteindelijk waren ze zeer geïnteresseerd om ook een franchise vestiging te starten en zij zijn na gesprekken met Leo en Tineke officieel gestart op 1 december 2013. Wij wensen hun natuurlijk veel succes toe met de uitbouw van hun gastouderbureau!

 

  

 Linda: Eigenaresse vestiging Groningen 

Linda

Linda is franchiser – samen met haar man Kingsley - van thuis-in-opvang.nl in de provincie Groningen. Zij waren eerst vraagouder bij ons en later was Linda ook gastouder. Zij vroegen ons om onder onze vlag een gastouderbureau te runnen. Dit gaat zo goed dat er vorig jaar een gastoudergroei is gerealiseerd van ruim 100%! Zij zijn dus ook met veel plezier ondernemers en hebben een mooi kantoor aan huis. Linda en Kingsley zijn trotse ouders van 2 kinderen.

 

  


Anna: Telefoniste / administratief medewerkster

Anna

 Werkt inmiddels vanaf 2010 bij ons bedrijf en bij de klanten zeer bekend. Niet alleen doordat zij een van de eerste aanspreekpunten is maar ook vanwege haar telefonische evaluaties met zowel gast- en vraagouders. Zij heeft uitstekende kennis van de verwerking van de klantgegevens. Zij is bij ons zo goed bevallen na haar stageperiode van de Friese Poort, dat wij haar een contract hebben aangeboden.

 



Cathrien: Bemiddelingsmedewerkster


Cathrien

 Mijn naam is Cathrien, getrouwd en moeder van 2 kinderen. Wij wonen in Harlingen, samen met onze 6 konijnen… (hobby). De afgelopen zeven jaar ben ik gastouder geweest, een geweldige tijd! Daarvoor was ik werkzaam bij een bank. Dat zijn natuurlijk twee hele verschillende dingen. Toch denk ik dat ik beide ervaringen goed kan gebruiken als bemiddelingsmedewerker bij thuis-in-opvang.nl.

 

 

 


Chantal: Administratief medewerkster

Chantal

Chantal is als stagiaire bij ons begonnen en werkt vanaf september 2014 bij ons. Zij verricht binnen het bedrijf administratieve taken en houd het DBS systeem up to date, ook verricht zij een aantal boekhoudkundige werkzaamheden binnen het bedrijf.

 

 

 

 

Jildau: Bemiddelingsmedewerkster (01-3-2020)

Jildau

Mijn naam is Jildau - ik woon met mijn man David in Sloten en samen hebben we een dochter Danique van 7 en een zoon Ingmar van 4, en vanaf 1 maart 2020 kom ik helemaal bij thuis-in-opvang.nl werken. Momenteel ben ik nog werkzaam voor het gastouderbureau van SKIK kinderopvang in Joure. Omdat SKIK stopt met het gastouderbureau heb ik gesolliciteerd bij thuis-in-opvang.nl. Ook neem ik een aantal gastouders van SKIK mee. 

Ik heb er zin in! 

 
Jolanda: Bemiddelingsmedewerkster in Drenthe

Martine Mijn naam is Jolanda van Slochteren. Ik ben getrouwd en we hebben 3 geweldige zoons. We wonen in het centrum van Hoogeveen. Sinds september 2018 als bemiddelingsmedewerker aan het werk bij Thuis-in-opvang.nl Drenthe. Daarnaast nog een baan als planner bij de Zorgcentrale in Beilen. Wat mij aanspreekt aan Thuis-in-opvang.nl Drenthe: Het is kleinschalig en laagdrempelig. De lijnen zijn kort. We zijn open en eerlijk naar elkaar toe en wat we belangrijk vinden is het persoonlijke contact met de gastouders en vraagouders. Het is afwisselend werk met als doel de juiste match te vinden tussen een gastouder en vraagouder. Een mooie uitdaging! Prachtig om te zien hoe de gastouders vol passie en liefde de opvang van de kinderen verzorgen. Dat maakt het werken als bemiddelingsmedewerker leuk en dat geeft me energie..

 

Kevin: Stagiaire

Kevin

Hallo, ik ben Kevin Luimstra en ben 16 jaar oud. Momenteel ben ik bezig met mijn eerstejaars opleiding detailhandel en heb ik de kans gekregen om bij thuis-in-opvang.nl stage te kunnen lopen. In de toekomst kunt u mij ook aan de telefoon krijgen en sta ik u vol enthousiasme te woord.

 

 

 

Martine: Bemiddelingsmedewerkster in Groningen 

Martine
Mijn naam is Martine. Inmiddels ben ik 20 jaar werkzaam in de kinderopvang. De laatste 5 jaar ben ik werkzaam geweest als leidinggevende op een kinderdagverblijf en BSO. In dit vak ligt echt mijn passie. Ik vind het prachtig om ouders en gastouders te coachen, adviseren en ook te enthousiasmeren. Als bemiddelingsmedewerker komt dit goed van pas! Graag zie ik jullie binnenkort voor een intake of en evaluatie bij ons gastouderbureau thuis-in-opvang.nl Groningen
.

 
 

Pytrik: Bemiddelingsmedewerkster

Pytrik
Ik ben Pytrik, moeder van twee kinderen en getrouwd. Ik heb ruime ervaring in het werken in de kinderopvang. Ik heb jaren op een kinderdagverblijf en BSO (buitenschoolse opvang) gewerkt. Deze ervaring kan ik goed gebruiken in mijn werk. De afgelopen vijf jaar heb ik gewerkt als bemiddelingsmedewerkster bij een kinderopvangorganisatie. Per november 2014 mocht ik bij thuis-in-opvang.nl beginnen. Ik doe dit werk met veel plezier en hoop natuurlijk op een leuke samenwerking en ontmoeting met vele gast- en vraagouders.

 
 

Raimond: Webdeveloper / systeembeheerder / administratief medewerker 

Raimond

Raimond is getrouwd en vader van 2 kinderen. Sinds 2009 is hij met volle tevredenheid bij ons aan het werk. Als je wat wilt weten over ons online systeem of facturen moet je bij hem zijn, hij weet hier alles van. Niet alleen is hij er goed in, hij kan er ook met veel enthousiasme over vertellen en anderen dit uitleggen.

 

 

Tjeppie: Bemiddelingsmedewerkster 

Tjeppie

Mijn naam is Tjeppie en ik woon met mijn gezin in Heeg. Ik ben een trotse moeder van twee kinderen. Alweer twintig jaar ben ik werkzaam in de kinderopvang. De laatste 9 jaar was ik mede- eigenaresse van de kinderopvang in Heeg. Het is wel duidelijk waar mijn passie ligt en ben blij dat ik dit vanaf april 2017 mag voort zetten bij thuis-in-opvang.nl. ​ 


Jitse met ballon

Hoofdvestiging

maandag t/m vrijdag
8:45-12:15 en 13:00-16:00
AANGEPASTE TIJDEN
Zat- en zondag gesloten

Vestiging Sneek

Worp Tjaardastraat 342
8602 XP SNEEK
Telefoon: 0515-412870

LRK: 170370471

contact button sneek

Vestiging Groningen


Boogschutter 88
9602 MG HOOGEZAND
Telefoon: 06-51848266

LRK: 106778857

contact button groningen

Vestiging Drenthe

Van Echtenstraat 96
7902 ER HOOGEVEEN
Telefoon: 06-47009585

LRK: 195998261

contact button drenthe